onsdag 8 oktober 2014 11:14
2013 blev Högberga Gårds bästa år hittills. Konferens- och mötesplatsen på södra Lidingö ökade sin vinst med tio procent och 2014 ser ut att bli ett nytt rekordår.
- Ackumulerat per sista september ligger vi nu +10 procent jämfört med rekordåret 2013, säger Johan Hjort, VD på Högberga Gård. Det känns fantastiskt att våra gäster uppskattar det vi gör. Vi har hållit fast vid vår strategiska plan vilket jag vet är en viktig faktor för att förklara framgången.
Under sommaren i år har Högberga designat om 14 hotellrum och förstärkt personalstyrkan. Vidare pågår utvecklingen av konceptet kring Högbergas matlagningsstudio. Dessutom fortsätter Vinfabriken sitt framgångsrika arbete med att producera toscanaviner från vindruvor som man själv plockar och kör hem från Toscana.
- Det vi framförallt ser är en ökning av antalet återkommande kunder, vilket förstås är mycket glädjande. Men även tillströmningen av nya kunder ökar. Gästerna är vår viktigaste marknadsförare idag, säger Tanja Brandin, marknadschef på Högberga Gård.
Äta. Bo. Sevärdheter. Barn på ön. Resa till Lidingö. Fakta
Annonser från Google