Väder Lidingö

Lidingö söndag 20 april 2025 v. 16

Senaste kommentaren - Se fler

Trassel blev årets UF-företagare på Lidingö

tisdag 10 juni 2014 08:46

Trassel UF. Fr.v. Hannah Martin, Amanda Högvik, Elina Vase och Jasmine Almér. Dessutom jurymedlemmarna Susanne Söderberg och Michael Ehring. Foto: Anders Nordén

Trassel UF. Fr.v. Hannah Martin, Amanda Högvik, Elina Vase och Jasmine Almér. Dessutom jurymedlemmarna Susanne Söderberg och Michael Ehring. Foto: Anders Nordén

Trassel UF utsågs i torsdags till årets UF-företag på Lidingö. Priset delades ut på Hersby gymnasium i samband med studentutspringet. Trassel, vars affärsidé varit att sälja en speciell hårsnodd som ser lika tjusig ut i håret som på handleden, vann med följande motivering:
Med grund i en bra produkt och genomtänkt affärside har företaget levererat över förväntan. Årsredovisningen är informativ, tydlig och innehållskravet som ställs på en årsredovisning är väl uppfyllt. Priset för årets bästa UF går till ett företag som sett till helheten med produkt, kringtjänster, försäljning och förpackning.

För varje försåld hårsnodd har tio kronor gått till Barncancerfonden.

Lidingöjuryn för UF (= Ung Företagsamhet) bestod av Ann Nagel (ordförande), Nils Ekeroth, Michael Ehring och Susanne Söderberg.

I Trassel UF har Amanda Högvik, Jasmine Almer, Hannah Martin och Elina Wase arbetat under det senaste läsåret.

Amanda Högvik har dessutom fått UF-priset som bästa säljare i “SM i UF-företagande 2014”, ett pris som delades ut vid UF-mässan i Älvsjö den 27 maj. Motiveringen för denna utmärkelse är:
Årets säljare är charmig, orädd och har en god självinsikt. Med en skarp hjärna och god metodik visar Säljaren på förmågan att läsa av kunden och komma till avslut. Säljaren tog till sig av juryns feedback på ett ypperligt sätt och visade en stor utveckling under tävlingens olika moment. Vinnaren är en säljare av världsklass och juryns självklara val.

I torsdags delades även tre hedersomnämnanden ut: För Bästa marknadskommunikation, Bästa logo och för Grafiskt utförande.

Bästa marknadskommunikation gick även det till Trassel UF med motiveringen: Med en bra marknadsmix, god förståelse för vikten av dialog med kunderna, anpassade lösningar för betalning och leverans samt en snygg förpackning går priset för bästa marknadskommunikation till Trassel UF.

Bästa logo ansåg juryn att College UF hade med motiveringen: För en logo som har en tydlig koppling till produkten och avspeglar en kvalitetsprodukt ger vi ett hedersomnämnande för bästa logo till College UF.

Grafisk utförande. För en logotype som väl speglar produkten, ett tydligt språk, bra bilder och en genomgående färgskala vill vi ge ett hedersomnämnande för bästa design och grafiska utförande till Flashbrothers.

Trassel UF vann med sin hårsnodd, som Jasmine Almér här visar upp.

Trassel UF vann med sin hårsnodd, som Jasmine Almér här visar upp.

College UF. Fr.v. Fabian Mattson, Jan Gunell, Nicklas Malmberg och Oscar Lindberg. Foto: Anders Nordén

College UF. Fr.v. Fabian Mattson, Jan Gunell, Nicklas Malmberg och Oscar Lindberg. Foto: Anders Nordén

Flashbrothers UF. Fr.v. Johan Björck, Amanda Cyon och Madeleine Jacobsson. Foto: Anders Nordén

Flashbrothers UF. Fr.v. Johan Björck, Amanda Cyon och Madeleine Jacobsson. Foto: Anders Nordén

Dela Trassel blev årets UF-företagare på Lidingö

Kommentera

Fler artiklar från Ekonomi

Upplev Lidingö

Äta. Bo. Sevärdheter. Barn på ön. Resa till Lidingö. Fakta

Senaste kommentarerna

Annonser från Google