måndag 28 september 2015 11:30
Uppdaterad
Team Sportia, som är Sveriges tredje sportkedja i storlek och består av ett nittiotal lokala sporthandlare, är sedan 2010 huvudsponsor för "En Svensk Klassiker". Redan i somras meddelade Team Sportia att man gick in som huvudsponsor för Lidingöloppets Vårhelg. Från den 1 januari 2016 blir man även huvudsponsor för hela loppet. Avtalet löper på fem år. Lidingöloppets tidigare huvudsponsor har sedan 1999 varit Adidas.
- Lidingöloppet är lite av en drömpartner för oss. Visst, vi är störst i Sverige på cykel och i vår kedja finns även butiker som är starka på andra idrotter som längdåkning, hockey och fotboll, men löpning kan varenda en av våra handlare utan och innan. Dessutom är Lidingöloppet ett av landets starkaste varumärken inom idrott med en oerhört proffsig organisation, säger Pelle Lindkvist, försäljningschef på Team Sportia och ansvarig för samarbetet. Team Sportias lokala sporthandlare omsätter drygt 2 miljarder kronor exklusive moms.
- Sponsorskapet kommer innebära att bägge parter tillsammans kommer utveckla Lidingöloppet och dess kringaktiviteter. Nya Team Sportia är en framåtsträvande positiv kedja som kan utveckling av event med en besättning av mycket kompetenta medarbetare, säger Tomas Hoszek, Lidingöloppets generalsekreterare.
Förutom huvudsponsorn har Lidingöloppet två märkessponsorer, Saucony för skor och 2xu för kläder.
Äta. Bo. Sevärdheter. Barn på ön. Resa till Lidingö. Fakta
Annonser från Google